Käyttöehdot
1. Tilauksen sitovuus
Kaikki tilaukset ovat sitovia tilausvahvistuksen lähettämisen jälkeen. Tilausvahvistuksen Gillie lähettää sähköpostitse kuluttajalle. Toimitus on tapahtunut, kun kuluttajalle on toimitettu tilaus (tai osa tilauksesta) tai ilmoitus, että tilaus on noudettavissa postista.
2. Hinnat
Voimassaoleva hinta on nähtävissä Gillie verkkokaupassa. Hinta ilmoitetaan euroissa (EUR).
Gillie verkkokauppa pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin.
Tilaukseen lisätään toimituskulu ja maksutapakulu (ainoastaan PayPal), jotka näkyvät kuluttajalle aina ennen tilauksen lopullista vahvistamista kassalla.
PayPal maksukulu on 3,5% + 0,35€.
Toimituskulut vaihtelee ostoskorissa olevien tuotteiden määrästä, koosta, painosta tai minkä toimitustavan asiakas on valinnut (nouto, vakiotoimitus, Pakettikauppa tai Matkahuolto)
Mikäli asiakas noutaa tilaamansa tuotteet, on toimituskulu aina 0€.
3. Toimitus
Toimitusaika on normaalisti 1-4 arkipäivää (varastossa olevat tuotteet/ kotimaan lähetykset).
Normaalisti tilaus käsitellään ja toimitetaan postiin 24h kuluessa tilauksesta. Toimitusajan laskeminen alkaa siitä, kun asiakas saa tilauksen lähetysilmoituksen.
Tuotteen toimitusaika ilmoitetaan aina tuotteen myyntisivulla kohdassa "Toimitusaika" ja se voi vaihdella tuotteesta riippuen.
Tilaustuotteilla (jotka Gillie tilaa tukkurilta vasta asiakkaan tilauksen jälkeen), voi toimitusaika olla esimerkiksi 7-21 päivää (1-3 viikkoa).
Poikkeavat toimitusajat koskevat myös ns. tilausperhoja, joiden valmistamisen Gillie aloittaa vasta kun asiakas on tilannut kyseisen perhon verkkokaupan kautta. Tilausperhojen toimitusajat vaihtelee 1-10 päivään.
5. Toimituskulut
Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Toimitamme tilaukset pakettina tai kirjeenä, riippuen tilauksen koosta.
Kassajärjestelmä valitsee automaattisesti tilauksen painon/ koon mukaan sopivan toimitusmaksun.
Nouto: 0€
Tilauksen arvo yli 35€, toimituskulu 0€
Kirjetoimitukset: 3,80€
Postipaketti (seurannalla): 6,90 - 8,90€ (riippuen paketin painosta). Mikäli tilauksen arvon yli 35€, toimituskulut 0€.
Matkahuolto (seurannalla): 6,70€ - 8,90€ (riippuen paketin painosta). Mikäli tilauksen arvon yli 35€, toimituskulut 0€.
4. Maksutavat/ Maksupalvelutarjoajat
Paytrail verkkopankkimaksu
Suoritus näkyy meillä välittömästi, edullinen (maksukulut 0€) ja helppo tapa maksaa tilaus, nopea toimitus.
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
- Kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksupainikkeet:
- Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki.
- Lasku- ja osamaksupalvelut: Collector ja Jousto
- Korttimaksaminen: Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express, Eurocard ja Diners Club
Mobiilimaksaminen: palvelustamme löytyy suosittu MobilePay.
MobilePay
Suoritus näkyy meillä välittömästi, edullinen (maksukulut 0€) ja helppo tapa maksaa tilaus, nopea toimitus. Asiakas maksaa tilauksen Mobilepay sovelluksen avulla.
Maksu tapahtuu seuraavasti:
1. Valitse maksutavaksi MobilePay
2. Syötä matkapuhelinnumero, jonka olet liittänyt sovellukseen
3. Hyväksy maksu sovelluksessa
4. Maksu veloitetaan sovellukseen liitetyltä maksukortilta
5. Tilaus maksettu
Maksukulut 0€
Lisätietoja MobilePay:stä https://vippsmobilepay.com/fi-fi
PayPal maksu
Suoritus näkyy meillä välittömästi, nopea toimitus.
Maksaminen tapahtuu asiakkaan Paypal tililtä.
Tilaukseen lisätään Paypal:n perimä maksukulu, joka on 3,5% tilauksen yhteissummasta.
Käteinen/ pankkikorttimaksu tilauksen noudon yhteydessä
Valitse tämä maksutapa, mikäli haluat noutaa tuotteet ja haluat maksaa tilauksen pankkikortilla/ käteisellä paikan päällä.
Maksukulut käteis-/ pankkimaksulla 0€.
Lasku
Tilauksen jälkeen asiakkaalle toimitetaan sähköpostitse lasku, maksuehto 7 päivää.
Kun lasku on maksettu, toimitetaan tilatut tuotteet asiakkaalle.
Mikäli asiakas ei maksa laskua 7 päivän sisällä tilauksesta, tilaus perutaan kauppiaan toimesta ja asiakas(tilaaja) saa tilauksen perumisilmoituksen sähköpostitse.
Tilaukseen lisätään laskusta muodostuva maksukulu, joka on 3,5% tilauksen yhteissummasta.
5. Palautukset
Kaikilla tuotteilla on täysi 14 päivän palautusoikeus. 14 päivän aika lasketaan tilauksen vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä pois lukien. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla ehjiä ja käyttämättömässä kunnossa (tämä ei päde mikäli lähetys on vaurioitunut Postin kuljetuksen aikana, katso kohta 6. Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset).
Asiakkaan tulee tehdä aina palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen: asiakaspalvelu(ät)gillie.fi ennen tuotteen palauttamista. Tämän jälkeen asiakas saa ohjeet tuotteen palauttamiseen ilman lisäkuluja. Palautetut tuotteet voidaan vaihtaa uusiin tuotteisiin tai niiden hinta hyvitetään asiakkaalle. Myyjällä on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes hän on saanut tavaran takaisin. Palautettava tuote tulee palauttaa 14 päivän sisällä palautusilmoituksen vastaanoton jälkeen.
Maksunpalautus tehdään tilauksessa käytetylle maksutavalle (ei esimerkiksi tilisiirtona).
Mikäli asiakas palauttaa tuoteen/tuotteet ilman palautusilmoitusta (14 päivän sisällä) joutuu asiakas itse maksamaan palautuskustannukset.
6. Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset
Toisinaan voi käydä niin, että postikuljetuksen yhteydessä tuotteet voivat vaurioitua. Jos tuote noudetaan postista, on hyvä jo sitä noudettaessa tarkistaa sen kunto postivirkailijan läsnäollessa. Mikäli pakkaus on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tee postikonttorissa heti asiasta vahinkoilmoitus sillä Posti on korvausvelvollinen kuljetuksen aikana tapahtuvista vaurioista. Lisätietoja Postin palvelunumerosta 0600 94320.
7. Matkaehdot
Vastuu:
Gillie perhokalastuskauppa ei ole vastuussa odottamattomista olosuhteista, kuten äärimmäisistä sääolosuhteista, luonnon katastrofeista, kadonneista matkatavaroista, matkalle lähtiöiden sairastumisista tai onnettomuuksista.
Varaukset:
Matkan varausmaksun asiakas voi suorittaa verkkokaupan kautta. Asiakas voi myös varata matkan puhelimitse/ sähköpostitse, jonka jälkeen matkanjärjestäjä lähettää laskun varausmaksusta. Varausmaksun suuruus selviää tuotesivulta.
Matkan loppumaksu:
Matkan lopullinen lasku ( vähennettynä varausmaksun suuruus) toimitetaan asiakkaalle noin kuukautta ennen matkan alkua tai erikseen sovittuna päivänä.
Vakuutukset:
Matkustaja vastaa itse vakuutusturvastaan ja sen kattavuudesta. Suosittelemme kaikille matkustajille matkavakuutuksen ottamista. Matkavakuutuksen kannattaa sisältää matkustajavakuutus sekä matkatavaravakuutus.
Peruutukset:
Mikäli asiakas peruuttaa matkan (puhelimitse, sähköpostitse) yli 60 vuorokautta ennen matkaa, palautetaan maksettu varausmaksu/ matkan hinta 100% (- viestintäkulut 50€) asiakkaalle. Mikäli asiakas peruuttaa matkan (puhelimitse, sähköpostitse) 14-59 vuorokautta ennen matkaa, palautetaan 50% maksetusta varausmaksusta/ matkan hinnasta asiakkaalle. Mikäli asiakas peruuttaa matkan 13vrk ennen matkan ajankohtaa, maksettua varausmaksua/ matkan hintaa ei palauteta asiakkaalle. Erillisen sopimuksen mukaan maksettu matka voidaan tarvittaessa siirtää uuteen ajankohtaan.
Matkajärjestäjän este:
Mikäli järjestettävä matka perutaan matkanjärjestäjän toimesta, palautetaan maksetut varausmaksut/ loppumaksut täysimääräisenä asiakkaalle ajankohdasta riippumatta. Erillisen sopimuksen mukaan maksettu matka voidaan tarvittaessa siirtää uuteen ajankohtaan.
8. Reklamaatio
Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms., tulee asiakkaan ilmoittaa asiasta 14 päivän kuluessa Gillie:lle sähköpostitse osoitteeseen: asiakaspalvelu(ät)gillie.fi .
Virheellinen toimitus palautetaan postikuluitta annettujen ohjeiden mukaisesti (kohta 6. Palautukset). Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen. Kun Gillie on vastaanottanut palautetun tavaran, palautetaan jo mahdollisesti maksettu kauppahinta viipymättä asiakkaalle.
9. Ylivoimainen este (Force majeure)
Gillie ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Gillie:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Gillie:n toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.
10. Riitojen ratkaisu
Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.
11. Rekisteriseloste
Henkilötietolain (523/1999) 10§:n mukainen rekisteriseloste.
REKISTERINPITÄJÄ
Gillie (Toiminimi, Y-tunnus: 2309426-5)
Kullervonkuja 9 D18
02880 Veikkola
REKISTERIASIOITA HOITAVA HENKILÖ
Ari Tonteri
Kullervonkuja 9 D18
02880 Veikkola
Sähköposti: asiakaspalvelu(ät)gillie.fi
REKISTERIN NIMI
Gillie asiakasrekisteri
REKISTERIN PITÄMISEN PERUSTE
Henkilö on rekisteröitynyt Gillien sähköpostilistalle tai henkilö on ostanut Gillie verkkokaupan kautta tuotteita.
REKISTERIN KÄYTTÖTARKOITUS
Rekisterin käyttötarkoitus on Gillie asiakasrekisterin ylläpitäminen sekä asiakkaiden tilausten arkistointi, käsittely ja seuranta. Tietoja voidaan käyttää Gillien toiminnan kehittämiseen ja tilastollisiin tarkoituksiin. Henkilötietoja käsitellään henkilötietolain sallimissa ja edellyttämissä rajoissa. Rekisterin tietoja voidaan käyttää Gillien omissa rekistereissä mainonnan kohdistamiseen luovuttamatta henkilötietoja ulkopuolisille tahoille.
REKISTERIN SISÄLTÄMÄT TIEDOT
Henkilörekisteri sisältää seuraavat tiedot:
- Henkilön etu- ja sukunimi
- Postiosoite
- Sähköpostiosoite
- Puhelinnumero
- Tilauksien tiedot
PAYTRAIL MAKSUJÄRJSTELMÄN KERÄÄMÄT TIEDOT
Paytrail kerää maksutapahtuman yhteydessä IP-osoitteen, maksutavan sekä maksuajankohdan. Paytrail:n tietosuojaseloste.
- maksutapa
- maksuaika
- IP-osoite
- tilinumero*
* Vain tilanteissa, joissa asiakas tallentaa tilinumeronsa Paytrailin järjestelmään maksun palautusta varten.
TIETOJEN LUOVUTUS
Tietoja ei luovuteta Gillien Tmi:n ulkopuolelle.
Rekisteröityneen henkilön tiedot hävitetään käyttäjän pyynnöstä.
REKISTERIN SUOJAUS
Rekisteriä ei luovuteta ulkopuolisille henkilöille/ yrityksille.
Rekisterin käyttöoikeus edellyttää Gillie verkkokaupan palvelimen käyttäjäoikeuksia. Tietojen käsittely tapahtuu salatun yhteyden kautta.
Nämä käyttöehdot päivitetty 1.10.2024 (lisätty MobilePay maksutapa).